Jag drömmer om en dag då alla vi är fria!

Hatet överskuggar kärleken inte hittar vi något gott när vi springer runt och krigar på planeten 
Känns som vi har gett upp för länge sen med att rädda oss
Känns till och med som om gud nu har lämnat oss 
Mellanöstern brinner folk viftar händerna
Finns det någon skillnad på alla presidenterna 
Exakt samma fattigdom den fortsätter att reagera
Vi är väl varna vid att leva på knena men
Jag tror vi snart måste resa oss
Hoppas den dan kommer någon som förenar oss
Men tills dess kan jag bara be till gud idag
Att han skonar våra barn och snart kommer tillbaks
Och jag lider med folket, varenda jävla stund o jag skriver på blocket
Varenda jävla sekund o jag rider bland blocken
Jag tappar aldrig hoppet så fly ifrån skottet nu

Alla barnen är så hungriga
Dom är så smala där i Afrika
Vill bara ge dom en tunna med mat idag
Det klart man undrar hur fan det kan va såhär
Jag åkte hem kleben i hyddan o ba la mig där
Jag vet barnen här hoppas på att jag ska förändra allt men jag är helt pank
Allt jag kan göra är att fortsätta skriva o hoppas mina texter når dom som är rika
Och sen kan jag komma hem och hjälpa mitt folk
En dag så ska jag göra min familj stolt
Men tills dess så finns det inga ord
Finns inget mer o säga till min fina söta bror men vi ses
För ingen här verkar bry sig om en fattig man
Det är normalt för en svart man
Afrika du är en del av min själ och jag vet vilken smärta du bär, låt den gå iväg

Det är väl upp till oss att samla våra krafter
Och göra denna värld till den underbara platsen
Jag drömmer om en dagen då vi alla är fria
Då inga mer barn behöver gå här och lida
Ibland så känns det så hopplöst
Allt man kan göra är bara ducka när ett skott hörs
kriget är nått som folket inte vill ha, det vi ber om nu är bara en bit mat.

___________________________________________________________________________________
Ken Ring, du lämnade inga ord kvar! Tårögd och besviken över hur världen är! 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

fint

Svar: Tack så jätte mkt :)!
Välkommen till min blogg!

2013-04-14 @ 23:15:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0